2006/05/11

a virág neve a rejtvény



13 megjegyzés:

Anonymous Névtelen írta...

Nekem pedig ez a kedvencem!

12:19 de.  
Anonymous Névtelen írta...

Bár mondtam, hogy nem fejtem meg, végül mégis: Centaurea cyanus alias búzavirág.
A jutalmat bárkinek szívesen tovább adom, csak nevezd meg. És akkor is a kedvencem, még ha...

12:37 de.  
Anonymous Névtelen írta...

Szerintem ez nem búzavirág. Ez mézontófű. Persze én csak egy falusi libus vagyok, nulla ezirányú utánaolvasással.

7:52 de.  
Anonymous Névtelen írta...

Rákerestem. Kizárt, hogy ez Phacelia tanacetifolia lenne. Nem tudom. De a búzavirág se ilyen. Noli és Balázs hol van ilyenkor? :)

7:58 de.  
Anonymous Névtelen írta...

De az is lehet, hogy

Centaurea montana 4691
UK: Mountain cornflower
FI: vuorikaunokki
FR: Centaurée des montagnes
IT: Fiordaliso montano
HU: Szirti búzavirág
DE: Berg-Flockenblume
PL: chaber górski
SK: Nevädza horská
CZ: chrpa horská

8:51 de.  
Anonymous Névtelen írta...

Szerintem réti imola (Centaurea jacea)
De többet nem látok a növényből. De valami fészkes!

7:15 du.  
Anonymous Névtelen írta...

A Centaurea jacea a felső kép, a Centaurea montana pedig a középső itt:
http://www.mykonet.ch/images/Seiten_Blumen_Kraeuter/centaurea.htm

7:44 du.  
Anonymous Névtelen írta...

Akkor Te Tapolca felé laksz? Arra ismerek 3 nagy mezőt :) Képem is van róluk, megkeresem felteszem, ha el nem felejtem.

4:17 du.  
Blogger Ági írta...

Anonymous: köszönöm a megfejtést, ügyi voltál. ;)
Őszintén szólva, én nem ismertem ezt a virágot, emlékezetem szerint most láttam először. Nagyon sok ismerősöm a Búzavirág utcában lakik, majd megkérdem őket, láttak-e már búzavirágot.

9:12 du.  
Anonymous Névtelen írta...

A búzavirágnak viszont más a levele. A búzavirág levele hegyes hosszú és fecskefarkszerű szirmai vannak. Igaz, gogy lilás, de az imoláról azt írja, hogy változékony. Tehát még belefér. Az imola szirmai tüskések. Lehet, hogy keresztezett a képen látható növény???

10:12 du.  
Anonymous Névtelen írta...

Akkor én sokat ingázok feléd Pestről :)
Anyósom zalai és viszem az unokát időnként.

Tutira azokról a mezőkről van képem, csak ma nem volt időm kereseni.

10:58 du.  
Anonymous Névtelen írta...

eszméletlen jó kép lett. Komolyan... ;]

9:46 de.  
Anonymous Névtelen írta...

És mi a nyeremény? :)

11:42 de.  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal